De start van het seizoen komt steeds dichterbij, Spannend! SkeelerNieuws heeft een paar leuke vlogs van Pascal Briand op een rijtje gezet.

´It´s Not Too Late`

Pascal Briand Vlog 118 Het is nooit te laat om nog te beginnen met je conditietraining voor het nieuwe seizoen, echter wacht niet lang want de start van het seizoen komt steeds dichterbij. De eerste wedstrijden zijn al in maart. In hetzelfde weekend als Trios Pistes wordt de eerste landelijke baan in Nederland ook verreden namelijk op 31-03 te Heerenveen. De KNSB heeft vorige week alle Nederlandse skeelerdata bekendgemaakt. Ben jij benieuwd waar dit jaar de landelijke banen plaatsvinden? Bekijk dan de skeelerkalender op SkeelerNieuws.nl.

 

De Wit-Russische avonturen van Pascal Briand

Pascal Briand verbleef er enkele dagen met een groepje Franse skeeleraars. Clinics op het ijs en skeelertraining stonden centraal tijdens zijn bezoek. In Minsk staat een trainingsfaciliteit waar je u tegen zegt. Skeelerrolband, Wielerbaan, ijsbaan en nog veel meer. In Pascal Briand vlog 117, tevens de laatste dag van zijn verblijf in Minsk, heeft Pascal met zijn groep nog even een training afgewerkt in de Velodrome van Minsk. Gaaf!

Indoordrills van Pascal Briand

Indoordrills, oefeningen voor betere stabiliteit op de skeelers in de Pascal Briand vlog 115. Pascal Briand heeft in zijn vlog 115 leuke skeelerdrills gefilmd voor inspiratie. De drills zijn eenvoudig toe te passen en leuk in een groep. Sinds de start van de indoortrainingen van Radboud worden enkele van deze drills ook toegepast.

Skeeleren in de regen, tips en tricks van Pascal Briand en Ingmar Berga

Pascal Briand Vlog 120 Skeeleren is een zomersport, maar toch schijnt de zon niet altijd. Pascal Briand geeft tips en tricks over skeeleren in de regen.

Niet alleen Pascal Briand geeft tips om te skeeleren in de regen. Vorig jaar gaf Ingmar Berga 7 tips voor skeeleren in de regen op Schaatsen.nl.

Dit zijn de zeven tips van Ingmar

1. Kies de juiste wielen
2. Pas je techniek aan
3. Kies de juiste kleding
4. Draag overschoenen
5. Doe duurtraining en pas op met interval
6. Vermijd pistes
7. Na afloop: schoonmaken.